środa, sierpnia 21, 2019

Powrót do przeszłości czyli Gucci Mémoire d’une Odeur

Zapach tkwi w naszej podświadomości, jest powiązany z fragmentami przeżytych chwil i barwi je emocjami wszechogarniającej radości, intensywnej miłości lub przytłaczającego smutku. Zapach może ponownie podarować nam te chwile i ożywić doświadczenia z przeszłości. W nowej zapachowej historii Gucci, zapach staje się odkrywcą siły wspomnień. Wydobywa je z przeszłości i przywraca do życia w teraźniejszości. Przeskakując wstecz i naprzód, czujemy, że teraźniejszość i przeszłość są połączone wyjątkowym mostem, który wybiega w przyszłość. Oto nowy uniwersalny zapach Gucci. Perfumy nieprzypisane określonej płci ani czasom - Gucci Mémoire d’une Odeur.


Gucci Mémoire d’une Odeur to eliksir, który przez swój indywidualny charakter przekracza granice gatunku, by ustanowić nową rodzinę olfaktoryczną: Mineralno-Aromatyczną. Transcendentalny akord cechują zaskakujące i zagadkowe składniki i definiuje nuta rumianu rzymskiego. Alessandro Michele wyobraził sobie ten osobliwy kwiat w zapachu, który skomponował potem mistrz perfumiarstwa - Alberto Morillas. Rumian rzymski współistnieje w Gucci Mémoire d’une Odeur z koralowymi płatkami jaśminu z Indii, które nadają zapachowi delikatność, z cennym piżmem, które dodaje mu głębi i ze szlachetnym drewnem - świetlistym sandałowcem i zwiewnym cedrem, które emanują ciepłem, oraz z nutą kuszącej wanilii.


Gucci Mémoire d’une Odeur rewolucjonizuje tradycyjne rodziny zapachowe, które klasyfikują zapachy, i ustanawia nową i nowoczesną kategorię Mineralną: zwiewną, piżmową, przejrzystą i autentyczną, która jest połączeniem zapachów i emocji. Kategoria Mineralna była tradycyjnie używana do opisywania fasetek niektórych zapachów. W połączeniu z aspektem Aromatycznym staje się osią Gucci Mémoire d’une Odeur. 

„Akord piżmowo-mineralny jest fundamentem tego zapachu. Jednoczy inne elementy olfaktoryczne z absolutną łagodnością. Musiałem bardzo dokładnie przemyśleć, dlaczego Alessandro wybrał rumianek. Kiedy zacząłem pracować nad tym składnikiem, zrozumiałem go. Nikt tego wcześniej nie zrobił. Rumianek jest znany na całym świecie. Każdy go kiedyś wąchał. Pozostał marzeniem, wspomnieniem z dzieciństwa, niekiedy ponadczasowym, lecz nigdy nie pojawił się w perfumach. Ten kwiat jest bardzo niedoceniany, a jest rośliną o wyjątkowym profilu olfaktorycznym" - mówi o tym zapachu Alberto Morillas.


Rumian rzymski uprawiano w ogrodach tarasowych w okolicach Rzymu już od XVI wieku. Słoneczny i odporny kwiat o zielonym aromatycznym zapachu ma niezrównany charakter: emanuje radością aż do słodkiej aromatycznej głębi z nutą miodu i zielonego jabłka. Indian Coral Jasmine Nature Print  - ta ekskluzywna nuta Gucci wywodzi się z Indii. Kwiat w kształcie gwiazdy wydziela w nocy mocniejszy aromat i przybiera intensywniejsze barwy. W dzień natomiast jest jaśniejszy i świeższy. Ta wyjątkowa cecha jaśminu, zwanego Królową Nocy, ma miodowy temperament i pomarańczowo-koralowe serce. Nuty głębi Gucci Mémoire d’une Odeur są niczym ulotny obłok, ewoluują na skórze w rytmie piżma i legendarnych składników drzewnych: cedru i sandałowca. Drzewna architektura zapachu nadaje jego strukturze intensywność.


Alessandro Michele odkrył flakon perfum Gucci w stylu vintage, który stał się źródłem inspiracji dla Gucci Mémoire d’une Odeur. Flakon ma wyrafinowany kształt prążkowanej kolumny ze starożytnego świata. Jego masywne przejrzyste szkło ma jasnozielony odcień i wieńczy go błyszczący złoty korek. Na obramowanej złotem etykiecie widnieje logo Gucci i nazwa zapachu.  

„Opakowanie pochodzi z przeszłości. Inspirowane jest starymi perfumami Gucci z początku lat 90. Nie chciałem, żeby flakon miał kształt zbyt kobiecy lub nader męski, ponieważ ten zapach może być wybierany zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn” – powiedział Alessandro Michele. 

Zielony kartonik – symbolizujący rozgwieżdżone nocne niebo i ziemski świat, który przypatruje mu się ze zdziwieniem – ozdobiono niebiańskimi firmamentami, inspirowanymi obrazami z romańskich i gotyckich kościołów z okresu średniowiecza i renesansu w Europie. Ten wyjątkowy wzór przypomina freski Giotta w kaplicy Scrovegni w Padwie.


„Elementem przewodnim całej kampanii reklamowej jest idea wolności nie-społecznej, idea nie-ery i nie-miejsca. Wyobraziłem sobie świat, który jest freskiem „mitologicznego” życia, w którym rodzina jest prywatną społecznością z własnymi ramami społecznymi. Dominuje tu całkowita wolność ekspresji, a role które pełnią ludzie nie są jasno określone. Wyobraziłem sobie autentyczną pamięć” - powiedział Alessandro Michele.

Zdjęcia reklamowe tworzono na wzór prywatnego albumu fotograficznego, który pokazuje charakter każdego członka rodziny oraz intymną więź, jaka łączy wszystkich. Twarzą kampanii jest Harry Styles - piosenkarz, członek zespołu One Direction, autor tekstów i aktor. Przewodzi on aktorom, którzy wcielili się w członków rodziny, tworzących eklektyczną i uniwersalną grupę artystów i modeli.


Gucci Mémoire d’une Odeur to zdecydowanie mój faworyt wśród letnich lansowań zapachów - stworzony dla Niej i dla Niego - idealny i nietuzinkowy Unisex. Jest dość ciężki do zdefiniowania i zagadkowy - nie jest bowiem ani ciężki, ani słodki ani orientalny. To zapach mineralny, który koniecznie trzeba poznać bliżej i... totalnie się w nim zakochać. I chociaż kompletnie nie wpisuje się w mój gust, to jednak uwiódł mnie doszczętnie i nie mam go dosyć. Gucci Mémoire d’une Odeur z pewnością zostanie ze mną na dłużej.