wtorek, sierpnia 29, 2017

Moja obsesja czyli Calvin Klein OBSESSED

Chyba każdy zna kultowy już zapach Calvin Klein OBSESSION. Kampania reklamowa z Kate Moss - osobiście na długo zapadła mi w pamięć. Teraz kreator przedstawia swoje najnowsze dzieło - OBSESSED - nową odsłonę słynnego zapachu. OBSESSED przywołuje wspomnienia za sprawą zapachu. Połączenie wspomnień i pożądania, męskości i kobiecości, przeszłości i teraźniejszości – nowe zapachy wtórują oryginalnej wersji OBSESSION, lecz zarówno męski, jak i damski mają odmienione kompozycje.


Istotą OBSESSED jest wspomnienie dawnej miłości, przywołane przez czyjś zapach na skórze. Nuty typowe dla obu płci nakładają się i jednoczą. W kompozycji dla kobiet wykorzystano tradycyjnie męskie nuty fougère – zwłaszcza białą lawendę, natomiast w męskiej pojawia się zniewalająca czarna wanilia. Elementy te połączono ze składnikami tradycyjnie kojarzonymi z obiema płciami: piżmo dodaje zmysłowego ciepła damskiej wersji zapachu, zaś ambra i nuty drzewne wzmacniają siłę zapachu męskiego. Właśnie owo napięcie, wzajemne przyciąganie się i odpychanie sprawia, że chcemy nieustannie do nich powracać.


Równolegle do olfaktorycznej opowieści OBSESSED rozgrywa się historia wizualna. W roku 1993 Obsession zyskało status kultowego zapachu, kiedy twarzą perfum została Kate Moss, sportretowana przez swojego ówczesnego chłopaka – Maria Sorrentiego. Przełomowe, prowokujące zdjęcia ilustrowały autentyczną historię miłosną. Ukazywały nie tylko rozkwitające uczucie, lecz także obsesję fotografa na punkcie modelki. OBSESSED, w związku z nadchodzącą 25. rocznicą legendarnej kampanii reklamowej, wykorzystuje nigdy dotąd nie publikowane zdjęcia oraz motywy biograficzne, by po raz kolejny przywołać wspomnienie dawnej miłości i zaprezentować je we współczesnych ujęciach. 


OBSESSED to pierwszy zapach stworzony i promowany przez markę CALVIN KLEIN po objęciu przez Rafa Simonsa stanowiska głównego dyrektora kreatywnego. Można go postrzegać jako celebrowanie przeszłych, obecnych i przyszłych kompozycji marki. OBSESSED opowiada o tym, jak we wspomnieniach splatają się obrazy i wrażenia zmysłowe.


OBSESSED znajduje swoje upodobanie w przepychu. Wrażenie to osiągnięto w wyrafinowany, harmonijny i nowoczesny sposób. OBSESSED FOR WOMEN to zapach orientalno-aromatyczno- zielony. Nuty głowy: owoce cytrusowe, esencja neroli, elemi Nuty serca: liść fiołka, biała lawenda, szałwia Nuty głębi: piżmo, helvetolide (nowoczesna nuta piżmowa o owocowym zabarwieniu), ambrette, muscenone (intensywne piżmo) Męską strukturę fougère skontrastowano z kobiecym ciepłem. Oś kompozycji stanowi biała lawenda otulona i zmysłowo złagodzona kremowym piżmem. Napięcie między aromatycznymi nutami głowy i subtelnie kremowymi nutami głębi podkreśla kontrast między męskością i kobiecością.


OBSESSED FOR MEN to zapach orientalno-drzewno- ambrowy. Nuty głowy: sweetie (krzyżówka grejpfruta i pomarańczy) pieprz syczuański, czarny kardamon Nuty serca: igły cedru, labdanum, jasna skóra Nuty głębi: paczula, czarna wanilia, ambroks. Przykuwająca uwagę nuta czarnej wanilii w sercu kompozycji splata się w wyszukany sposób z ciemnymi, wielowymiarowymi tonami drewna, podkreślając kontrast między kobiecą melodyjnością i męską siłą. Ambroks przenika wszystko i nadaje kompozycji wytworny nowoczesny charakter.


Równolegle do olfaktorycznej opowieści OBSESSED rozgrywa się jej historia wizualna. W roku 1993 OBSESSION zyskało status kultowego zapachu, kiedy jego twarzą została 18-letnia KATE MOSS. Fotografował ją jej ówczesny chłopak, 20-letni Mario Sorrenti. Sorrenti dał się poznać jako wybitnie uzdolniony fotograf, natomiast Moss nie była już wtedy zwykłą modelką, lecz prawdziwą gwiazdą. Kiedy dyrektor artystyczny Fabien Baron pokazał Calvinowi Kleinowi prywatne zdjęcia Moss zrobione przez Sorrentiego w czasie wakacji, Klein wysłał zakochanych na Wyspy Dziewicze, na sesję tylko we dwoje. Poprosił, żeby odtworzyli klimat intymności i swobody, które stały się cechą rozpoznawczą kampanii OBSESSION. 


Parze nie towarzyszyła ekipa fotograficzna, fryzjerzy, makijażyści ani dyrektorzy artystyczni. Przełomowe, prowokujące zdjęcia ilustrowały autentyczną historię miłosną. Ukazywały nie tylko rozkwitającą pierwszą miłość, ale odzwierciedlały również obsesję fotografa na punkcie modelki i medium, na którym ją uwieczniał.


Mario Sorrenti wraca do przeszłości i opowiada swoją historię jeszcze raz, za pomocą galerii złożonej z ponad 250 dotąd niepublikowanych dotąd zdjęć. Towarzyszą im zapiski z jego pamiętnika oraz filmy, w których Sorrenti pełni również rolę narratora komentującego wspomnienia. Odsłaniając jeszcze głębsze pokłady ciepła, intymności,  rozmarzenia, kampania OBSESSED opowiada prawdziwą historię miłości, która rozgrywała się za kulisami przełomowej sesji fotograficznej dla kultowego zapachu. Czyste biało-czarne obrazy, ich prostota, zdolność do przywołania wspomnienia zapachu, łączą przeszłość z teraźniejszością.


Flakony OBBSESSED pozbawione są wszelkich zbędnych elementów. Są częściową repliką flakonów OBSESSION – bardziej krągłe i całkiem przezroczyste pozwalają skupić się na wspomnieniach wywołanych przez zapach. Ascetyczne, powściągliwe i nowoczesne, lecz jednocześnie niepozbawione krągłej zmysłowości. 


OBSESSED For Women - Eau de parfum 100 ml Cena: 389 zł; Eau de parfum 50 ml Cena: 305 zł; Eau de parfum 30 ml Cena: 215 zł.

OBSESSED For Men - Eau de toilette 125 ml Cena: 345 zł; Eau de toilette 75 ml Cena: 259 zł; Eau de toilette 30 ml Cena: 175 zł.

26 komentarzy:

  1. Wiele osób narzeka, że zapachy CK są nietrwałe, może i tak jest, ale mimo to je uwielbiam! :) mają coś w sobie! Na pewno sprawdzę tę nowość ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powiem Ci szczerze, że masz dużo racji. Nie jest super trwały ale jest tak cudny, że nie mam go dość - na serio mam obsesję na jego punkcie

      Usuń
  2. Muszę powąchać ten zapach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie - ja totalnie przepadłam i chociaż kocham słodkie zapachy to ten ma pazur i jest bardzo seksowny

      Usuń
  3. To także i moja obsesja! Już od jakiś 6 lat :D
    CK zrobił mi niespodziankę na rocznice bloga która już za kilka dni <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to Calvin idealnie trafił w rocznicę Obsession Beauty :)

      Usuń
  4. Super, nie słyszałam o tym produkcie CK i chętnie wypróbuję go w jakiejś drogerii, co do sesji zdjeciowej jest niesamowita! I idealnie pasuje do tego perfumu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sesja Kate jest obłędna - fajnie ją ponownie zobaczyć taka młodą i niewinną

      Usuń
  5. A ja nie znam tego zapachu, ale tak o nim opowiadasz, że mam ochotę aż biec do perfumerii!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powąchać trzeba a czy się spodoba - kwestia gustu. Mi się podoba <3

      Usuń
  6. ja bardzo lubie Obsession by night...klasycznego nie znam, ale ten chętnie poznam :) pięknie wygląda i wydaje się, że mogę si polubić z nim :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. on jest taki czysty w swojej formie i czysty w zapachu z lekka nutką pieprzu :) koniecznie powąchaj. Niby taki delikatny na początku a potem dostaje niezłego pazura

      Usuń
  7. Zawsze przeszkadzalo mi lotnosc zapachow CK, jednak ten zapach wachalam i wydaje mi sie bardzo zadziwiajacy. Kojarzy mi sie..... no wlasnie jest tylko kilka zapachow ktore mi sie kojarza z dana sytuacja, takie wspomnienia. I ten wlasnie taki jest..... Jako jedyny zapach od CK kusi mnie jego posiadanie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie najlepiej trzymał się CK One i on ma u mnie swoją specjalną historię

      Usuń
  8. Już sam flakon mówi "przygarnij mnie" :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam zapachy CK i już wiem, co kupię mojemu facetowi na urodziny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mojemu narzeczonemu z pewnością by się spodobał :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie powąchaj i kup mu w prezencie!

      Usuń
  11. Wąchałam go, ale jakoś do mnie nie przemówił. Czuję tam ducha przeszłości. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha dla mnie duchy przeszłości do niestety Chanel :) Pachną jak stara ciotka w futrze :) Ale Obsessed jest fajnie - takie świeże ale z nutką pieprzu

      Usuń
    2. Nie chodzi mi o aż taką przeszłość ;P. Miałam na myśli klimaty sprzed dekady.

      Usuń
    3. ahahah ale każdy oczywiście ma swój nosowy gust.

      Usuń
  12. piękna kampania i zapach, w końcu CK ma coś dla Subi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przypomnienie tej pięknej kampanii po tylu latach jest fantastyczne. A zapach to faktycznie obsesja!

      Usuń